
Tutkimus ja suunnittelu
Tunnetko todella asiakkaasi?
Oivaltava tutkimus toiminnan tukenaHaasteista tuloksiin
Epävarmuus päätöksenteossa
Strategisten päätösten tekeminen on entistä vaikeampaa. Yritysten on vaikea tunnistaa mahdollisuuksia ja vähentää riskejä ilman selkeitä ja käytännöllisiä näkemyksiä.
Miten voit parantaa päätöksenteon varmuutta?
- Toteuta laadullista ja määrällistä tutkimusta saadaksesi syvällistä ymmärrystä markkinoista.
- Käytä skenaariotyöskentelyä ennakoidaksesi eri tilanteita ja varautuaksesi niihin.
- Sovella tutkimustuloksia suoraan liiketoiminnan kehittämiseen ja strategisiin päätöksiin.
Asiakaskäyttäytymisen ymmärtäminen
Asiakastarpeiden, motiivien ja käyttäytymisen ymmärtäminen on olennaista, mutta yritykset eivät usein pääse kiinni aidosti hyödyllisiin tietoihin.
Miten voit syventää asiakaskäyttäytymisen ymmärrystä?
- Hyödynnä laadullisia tutkimuksia saadaksesi aitoja näkemyksiä asiakkaiden arjesta.
- Luo yksityiskohtaisia asiakaspolkuja, jotka paljastavat vuorovaikutuspisteet ja kipukohdat.
- Käytä jatkuvaa asiakaspalautetta saadaksesi reaaliaikaisia näkemyksiä.
Asiakaslähtöisen strategian jalkauttaminen
Yritysten on vaikea sisällyttää asiakasymmärrystä strategiseen toimintaansa. Tämä rajoittaa kykyä tarjota johdonmukaisesti erinomaisia asiakaskokemuksia.
Miten muutat yrityksesi aidosti asiakaslähtöiseksi?
- Integroi asiakasymmärrys selkeästi strategisiin ja operatiivisiin päätöksiin.
- Kehitä mittareita ja käytäntöjä, jotka seuraavat asiakaslähtöisyyden toteutumista arjessa.
- Kouluta tiimejäsi hyödyntämään asiakasymmärrystä päivittäisessä toiminnassaan.
Tutkimusta tekoälyn tuella, asiantuntijoiden toimesta
Muutamme asiakasymmärryksen tehokkaiksi päätöksiksi. Tutkimme käyttäytymistä, mittaamme markkinatrendejä ja tunnistamme mahdollisuuksia hyödyntäen monipuolisia tutkimusmenetelmiä ja tekoälypohjaisia työkaluja.
Analyysimme yhdistävät tekoälyn kyvyt ja asiantuntijoidemme näkemykset. Saat selkeitä, käytännönläheisiä tietoja, joilla parannat asiakaskokemusta, vahvistat asiakassuhteita ja erottaudut kilpailijoista digitaalisessa maailmassa.
Näin saavutamme asiakaskeskeisiä ja käytännönläheisiä tuloksia
Ammattilaisille on usein haastavaa muuttaa asiakasymmärrystä käytännön teoiksi. Me autamme yhdistämään tutkimustiedon konkreettisiin ratkaisuihin, joiden avulla viet asiakaskokemuksen paremmalle tasolle ja pidämme asiakkaamme askeleen edellä kilpailijoitaan.
Käytämme monipuolisia laadullisia ja määrällisiä tutkimusmenetelmiä, kuten etnografiaa, kyselyitä, kontekstuaalisia tutkimuksia ja trendianalyysejä. Näin luomme kattavan ymmärryksen asiakkaista ja ympäröivästä maailmasta.
Lisää boostia näillä palveluilla:
Räätälöity asiakaspolkujen kartoitus
Yleiset segmentoinnit harvoin huomioivat yrityksesi ainutlaatuisia tarpeita tai asiakkaidesi todellisia motiiveja. Luomme räätälöityjä kartoituksia, jotta ymmärrät asiakkaitasi syvemmin ja rakennat strategioita, jotka aidosti puhuttelevat.
Näin toimimme:
- Rakennamme tarkat asiakaspersoonat aitoon asiakasdataan pohjautuen.
- Tunnistamme konkreettiset kehityskohteet asiakaspolkujen sujuvoittamiseksi.
- Luomme selkeät visuaaliset asiakaspolut, joita eri tiimit voivat hyödyntää helposti.
Yksilölliset asiakasymmärryksen mallit
Jos käytät yleisiä segmentointimalleja, asiakkaidesi todelliset motiivit ja liiketoimintasi tarpeet jäävät helposti huomioimatta. Kehitämme juuri sinun liiketoimintaasi räätälöityjä asiakasymmärrysmalleja, joilla rakennat osuvia strategioita.
Näin toimimme:
- Suunnittelemme asiakasprofiilit, jotka vastaavat tarkasti liiketoimintasi tarpeisiin.
- Tarjoamme selkeitä työkaluja asiakastiedon hyödyntämiseen arjessa.
- Yhdistämme asiakaskäyttäytymisen ymmärryksen konkreettisiksi kehitystoimiksi.
Monipuoliset tutkimusmenetelmät ja -palvelut
- Asiakasymmärryksen tutkimukset (etnografia, kyselyt, trendianalyysit)
- Käyttäjätestaukset ja konseptien validoinnit
- Käytettävyystestaus ja UX-arvioinnit
- Esteettömyysauditoinnit ja erityisryhmien testaukset
- Segmentointi ja asiakaspersoonien rakentaminen
- Brändi- ja markkinavaikuttavuuden mittaukset
- Saavutettavuustestaukset erityisryhmien kanssa
- Insight-ohjelmien ja yhteisöjen fasilitointi
- GDPR- ja tietosuojakonsultointi
- Valmennukset ja koulutukset
Näin tutkimustyömme auttaa asiakkaitamme
Tehokkaampaa päätöksentekoa
Tutkimuspalvelumme lyhentävät päätöksentekoaikaa jopa 70 %, tarjoamalla käytännöllisiä ja selkeitä oivalluksia. Tämä nopeus mahdollistaa strategisten muutosten ketterän toteuttamisen, jolloin yrityksesi voi reagoida markkinoiden haasteisiin ja mahdollisuuksiin luottavaisesti ja tehokkaasti.
Asiakasymmärryksen paraneminen
Yritykset, jotka hyödyntävät tutkimustamme ja oivalluksiamme raportoivat jopa 82 % parempaa asiakkaan käyttäytymisen ja mieltymysten ymmärrystä. Tämä tieto mahdollistaa tarkemman kohdentamisen ja personoidun asiakasvuorovaikutuksen.
Tekoäly rikastaa tutkimustyötä
Hyödyntämällä edistyneitä tekoälyratkaisuja tutkimustyössä tarjoamme tarkkoja markkinaennusteita ja rikastettuja asiakasnäkemyksiä. Näiden avulla pysyt kehityksen kärjessä, vastaat muuttuviin asiakastarpeisiin ja ennakoit alan trendejä kilpailijoita nopeammin.
Tutustu asiakkaisiimme

Posti

Tampereen kaupunki
