Digitalist
A man pondering his needs as a customer

Tutkimus ja suunnittelu

Tunnetko todella asiakkaasi?

Muuta asiakasymmärrys fiksummiksi päätöksiksi. Autamme sinua syventymään asiakkaiden käyttäytymiseen, mittaamaan kampanjoiden tehokkuutta ja tunnistamaan kasvumahdollisuudet datalähtöisen tutkimuksen avulla.

Oivaltava tutkimus toiminnan tukenaHaasteista tuloksiin

Epävarmuus päätöksenteossa

Strategisten päätösten tekeminen on entistä vaikeampaa. Yritysten on vaikea tunnistaa mahdollisuuksia ja vähentää riskejä ilman selkeitä ja käytännöllisiä näkemyksiä.

Miten voit parantaa päätöksenteon varmuutta?

  • Toteuta laadullista ja määrällistä tutkimusta saadaksesi syvällistä ymmärrystä markkinoista.
  • Käytä skenaariotyöskentelyä ennakoidaksesi eri tilanteita ja varautuaksesi niihin.
  • Sovella tutkimustuloksia suoraan liiketoiminnan kehittämiseen ja strategisiin päätöksiin.

Asiakaskäyttäytymisen ymmärtäminen

Asiakastarpeiden, motiivien ja käyttäytymisen ymmärtäminen on olennaista, mutta yritykset eivät usein pääse kiinni aidosti hyödyllisiin tietoihin.

Miten voit syventää asiakaskäyttäytymisen ymmärrystä?

  • Hyödynnä laadullisia tutkimuksia saadaksesi aitoja näkemyksiä asiakkaiden arjesta.
  • Luo yksityiskohtaisia asiakaspolkuja, jotka paljastavat vuorovaikutuspisteet ja kipukohdat.
  • Käytä jatkuvaa asiakaspalautetta saadaksesi reaaliaikaisia näkemyksiä.

Asiakaslähtöisen strategian jalkauttaminen

Yritysten on vaikea sisällyttää asiakasymmärrystä strategiseen toimintaansa. Tämä rajoittaa kykyä tarjota johdonmukaisesti erinomaisia asiakaskokemuksia.

Miten muutat yrityksesi aidosti asiakaslähtöiseksi?

  • Integroi asiakasymmärrys selkeästi strategisiin ja operatiivisiin päätöksiin.
  • Kehitä mittareita ja käytäntöjä, jotka seuraavat asiakaslähtöisyyden toteutumista arjessa.
  • Kouluta tiimejäsi hyödyntämään asiakasymmärrystä päivittäisessä toiminnassaan.
Ota yhteyttä
Jes! Klikkaa jo!

Tutkimusta tekoälyn tuella, asiantuntijoiden toimesta

Muutamme asiakasymmärryksen tehokkaiksi päätöksiksi. Tutkimme käyttäytymistä, mittaamme markkinatrendejä ja tunnistamme mahdollisuuksia hyödyntäen monipuolisia tutkimusmenetelmiä ja tekoälypohjaisia työkaluja.

Analyysimme yhdistävät tekoälyn kyvyt ja asiantuntijoidemme näkemykset. Saat selkeitä, käytännönläheisiä tietoja, joilla parannat asiakaskokemusta, vahvistat asiakassuhteita ja erottaudut kilpailijoista digitaalisessa maailmassa.

Yhteistyö Digitalistin kanssa muutti pelin verkkosivustomme uudistamisessa ja asiakastutkimuksessa. Heidän asiantuntemuksensa virtaviivaisti tutkimusprosessejamme, tarjoamalla arvokkaita oivalluksia ja luomalla asiakasyhteisön. Heidän jatkuva tuki ja valmennus paransivat merkittävästi digitaalisia palveluitamme, voimaannuttivat tiimiämme ja luovat vankan perustan jatkuvalle parantamiselle.

Anni Leppänen, Lead Service Designer, City of Helsinki
A man with a tablet sharing insights with colleagues

Näin saavutamme asiakaskeskeisiä ja käytännönläheisiä tuloksia

Ammattilaisille on usein haastavaa muuttaa asiakasymmärrystä käytännön teoiksi. Me autamme yhdistämään tutkimustiedon konkreettisiin ratkaisuihin, joiden avulla viet asiakaskokemuksen paremmalle tasolle ja pidämme asiakkaamme askeleen edellä kilpailijoitaan.

Käytämme monipuolisia laadullisia ja määrällisiä tutkimusmenetelmiä, kuten etnografiaa, kyselyitä, kontekstuaalisia tutkimuksia ja trendianalyysejä. Näin luomme kattavan ymmärryksen asiakkaista ja ympäröivästä maailmasta.

Räätälöity asiakaspolkujen kartoitus

Yleiset segmentoinnit harvoin huomioivat yrityksesi ainutlaatuisia tarpeita tai asiakkaidesi todellisia motiiveja. Luomme räätälöityjä kartoituksia, jotta ymmärrät asiakkaitasi syvemmin ja rakennat strategioita, jotka aidosti puhuttelevat.

Näin toimimme:

  • Rakennamme tarkat asiakaspersoonat aitoon asiakasdataan pohjautuen.
  • Tunnistamme konkreettiset kehityskohteet asiakaspolkujen sujuvoittamiseksi.
  • Luomme selkeät visuaaliset asiakaspolut, joita eri tiimit voivat hyödyntää helposti.

Yksilölliset asiakasymmärryksen mallit

Jos käytät yleisiä segmentointimalleja, asiakkaidesi todelliset motiivit ja liiketoimintasi tarpeet jäävät helposti huomioimatta. Kehitämme juuri sinun liiketoimintaasi räätälöityjä asiakasymmärrysmalleja, joilla rakennat osuvia strategioita.

Näin toimimme:

  • Suunnittelemme asiakasprofiilit, jotka vastaavat tarkasti liiketoimintasi tarpeisiin.
  • Tarjoamme selkeitä työkaluja asiakastiedon hyödyntämiseen arjessa.
  • Yhdistämme asiakaskäyttäytymisen ymmärryksen konkreettisiksi kehitystoimiksi.

Monipuoliset tutkimusmenetelmät ja -palvelut

  • Asiakasymmärryksen tutkimukset (etnografia, kyselyt, trendianalyysit)
  • Käyttäjätestaukset ja konseptien validoinnit
  • Käytettävyystestaus ja UX-arvioinnit
  • Esteettömyysauditoinnit ja erityisryhmien testaukset
  • Segmentointi ja asiakaspersoonien rakentaminen
  • Brändi- ja markkinavaikuttavuuden mittaukset
  • Saavutettavuustestaukset erityisryhmien kanssa
  • Insight-ohjelmien ja yhteisöjen fasilitointi
  • GDPR- ja tietosuojakonsultointi
  • Valmennukset ja koulutukset
Ota yhteyttä
Me hoidamme loput.

Näin tutkimustyömme auttaa asiakkaitamme

+70%

Tehokkaampaa päätöksentekoa

Tutkimuspalvelumme lyhentävät päätöksentekoaikaa jopa 70 %, tarjoamalla käytännöllisiä ja selkeitä oivalluksia. Tämä nopeus mahdollistaa strategisten muutosten ketterän toteuttamisen, jolloin yrityksesi voi reagoida markkinoiden haasteisiin ja mahdollisuuksiin luottavaisesti ja tehokkaasti.

+82%

Asiakasymmärryksen paraneminen

Yritykset, jotka hyödyntävät tutkimustamme ja oivalluksiamme raportoivat jopa 82 % parempaa asiakkaan käyttäytymisen ja mieltymysten ymmärrystä. Tämä tieto mahdollistaa tarkemman kohdentamisen ja personoidun asiakasvuorovaikutuksen.

OMG!

Tekoäly rikastaa tutkimustyötä

Hyödyntämällä edistyneitä tekoälyratkaisuja tutkimustyössä tarjoamme tarkkoja markkinaennusteita ja rikastettuja asiakasnäkemyksiä. Näiden avulla pysyt kehityksen kärjessä, vastaat muuttuviin asiakastarpeisiin ja ennakoit alan trendejä kilpailijoita nopeammin.

Tutustu asiakkaisiimme

Posti

Pelikokemuksella rikastettu Route Master -sovellus Postille, joka lisää työntekijöiden sitoutumista ja vähentää postinkantajien vaihtuvuutta.
People in Tampere

Tampereen kaupunki

Digitalist uudisti Tampereen työllisyys- ja kotouttamispalvelut sidosryhmätyöpajojen ja palvelumuotoilun avulla, parantaen asiakaskokemusta ja valmistaen kaupunkia vuoden 2025 TE-palvelu-uudistukseen.
People in Helsinki

Helsingin kaupunki  I  Hel.fi

Digitalist toteutti Helsingin kaupungin kanssa asiakastutkimusohjelman hel.fi-uudistusta varten, osallistaen yli 4 000 asukasta. Jatkuva testaus ja ketterä kehitys paransivat palveluiden käytettävyyttä ja asiakaskokemusta.

Reach
out
!

Reach
out!

Jussi Hermunen
MD & Design Expert
jussi.hermunen@digitalistgroup.com